
Wiele spośród światowej sławy marek kojarzonych jest z własnym logo – każdy z nas z pewnością byłby w stanie odtworzyć w pamięci symbole większości z nich. Jak to się jednak stało? Jakim cudem niemal wszyscy ludzie na całym świecie są w stanie powiązać dany emblemat z konkretnym produktem lub działalnością produkującej go marki? Trzeba wiedzieć o tym, że nie dzieje się to przypadkowo.
Wynika to ze złożonego mechanizmu reklamowego oraz jest efektem konsekwentnego i umiejętnego stosowania odpowiednich narzędzi marketingowych, spośród których niezwykłą skutecznością wykazują się trójwymiarowe naklejki, jakie możemy spotkać dosłownie wszędzie. Być może na poziomie świadomym ignorujemy je na co dzień, jednak nasza podświadomość potrafi przechowywać ich obraz w pokładach naszej pamięci przez bardzo długi okres i przypomnieć nam o nich w momencie podejmowania decyzji zakupowej…
Jakkolwiek możemy się łudzić, że dokonywanie przez nas zakupu np. sprzętu elektronicznego jest efektem głęboko przemyślanych decyzji, to prawda jest taka, że kupujemy wyłącznie pod wpływem impulsów, jakie wywołują w nas działania reklamowe producentów. Dzięki kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, m.in. za pomocą naklejek 3D, istnieje ona w umysłach swoich odbiorców czasem już na długo przed tym, zanim pojawi się u nich konkretna potrzeba skorzystania z jej usług lub zakupienia oferowanego przez nią produktu.
Konsumenci, z jednej strony, lubią nowinki technologiczne, z drugiej natomiast, ufają temu, co jest im znane. Dlatego dla każdej marki tak ważne jest docieranie do możliwie szerokiego grona potencjalnych klientów – kiedy przyjdzie taka potrzeba, skorzystają oni z pewnością z oferty firmy, którą w jakiś sposób już zdążyli poznać. Sam mechanizm takiego zachowania nie jest skomplikowany, wymaga on jednak od danego producenta konsekwentnego budowania świadomości własnej marki w świecie na wiele różnych sposobów – jednym z nich jest rozpowszechnianie jej logotypu za pomocą naklejek wypukłych.