
Wypukłe naklejki to doskonały sposób na promowanie działalności swojej firmy, nic zatem dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na stosowanie tego nośnika reklamy. Oczywiście każdy producent nalepek jest w stanie przygotować profesjonalną grafikę, która następnie musi zostać zaakceptowana przez klienta. Zdarza się jednak, że zleceniodawcom zależy na tym, aby samemu wykonać odpowiedni projekt, gdyż mają określone wyobrażenie na jego temat oraz dysponują pracownikami lub umiejętnościami, które im na to pozwalają.
Oczywiście w takiej sytuacji praca producenta naklejek jest dużo prostsza, zatem wielu z nich bardzo chętnie podejmuje tego rodzaju współpracę. Warto jednak wypunktować kilka niezbędnych zasad, o których należy pamiętać podczas samodzielnego projektowania grafiki. Reguły te znacznie ułatwią współpracę pomiędzy zleceniodawcą a producentem i można być wtedy stuprocentowo pewnym, że nasze zamówienie będzie spełniało wszystkie oczekiwania.
Pierwsze, na co powinniśmy zwrócić uwagę, to oczywiście format pliku. Większość tego rodzaju projektów tworzy się w programach do grafiki wektorowej, takich jak Corel Draw czy Adobe Illustrator. Formaty tych aplikacji spokojnie wystarczą producentowi, chociaż popularne rozszerzenia zdjęciowe (np. JPG) lub standardowe pliki PDF także nie stworzą trudności. Co do samego projektu, to istotną informacją jest konieczność zmian fontów (czcionek) na pochylone odpowiedniki.
Jeśli natomiast chodzi o kolorystykę, to tutaj musimy znać metodę druku, ponieważ ta kategoria zależy właśnie od niej. W druku cyfrowym najlepiej sprawdzi się zestaw kolorów CMYK, natomiast w przypadku sitodruku – PANTONE. Zwróćmy również uwagę na skalę samej grafiki. Musi być ona dokładnie w takim samym rozmiarze jak nalepka, zatem pamiętajmy, aby gotowy plik zawierał projekt w rozmiarze docelowym.
Na końcu postarajmy się też o odpowiednią rozdzielczość (300 DPI lub większa) oraz pamiętajmy o spadach (o których akurat często się zapomina) – 2 mm po każdej ze stron. Oczywiście producent z pewnością sprawdzi, czy wszystko zostało przygotowane zgodnie z wymogami druku, jednak jeśli klient zastosował się do powyższych porad, to z pewnością nie będzie trzeba nanosić żadnych korekt.