Naklejki wypukłe jako element gadżetów reklamowych

CAMRKRAFT Nowy Sącz
Naklejki żywiczne mają wiele zalet, przez co są chętnie stosowane jako wyjątkowy materiał promocyjny. Warto jednak zauważyć, że bardzo często są one częścią innych firmowych drobiazgów, takich jak breloki, znaczniki, żetony, a nawet medale. Jakie czynniki sprawiają, że producenci gadżetów tak chętnie korzystają z tego rozwiązania? Na samym początku warto przypomnieć zalety naklejek wypukłych. Przede wszystkim ich produkcja jest stosunkowo tania przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości produktów. Można je stosować na wielu powierzchniach (nawet tych lekko chropowatych), wystawiać na ekspozycję słońca nie ryzykując utraty kolorów oraz nadać im właściwie dowolny kształt. Nie tylko trudno jest je uszkodzić mechanicznie, ale także są odporne na zachlapanie wodą, ponieważ powierzchnie wydruku chroniona jest przez warstwę żywicy. Tak liczne zalety sprawiły, że naklejki 3D są bardzo ciekawą formą, umożliwiające nadanie jakiemuś elementowi unikalnego charakteru. Posiadając odpowiednią maszyną do produkcji naklejek wypukłych firma jest w stanie wytwarzać etykietki różnej wielkości. Jest to znacznie mniej kosztowny proces niż produkcja całego gadżetu od podstaw czy nadrukowania na śliskim, wyszlifowanym materiale kolorowych grafik. W związku z tym często istnieją standardowe konstrukcje breloczków, znaczników czy otwieraczy do butelek, które można prosto zamienić w gadżety promocyjne. Wystarczy jedynie nakleić na nie kolorowe logo firmy w formie wypukłej naklejki 3D. Rodzaj kleju zastosowany podczas produkcji etykietek zależny jest od właściwości materiału, z którego wykonane są akcesoria wykorzystywane do reklamy. Zwykle jest on jednak bardzo mocny, dzięki czemu trudno oderwać naklejkę od powierzchni, do której została przyklejona. Zastosowanie naklejek wypukłych na innych materiałach promocyjnych przynosi jeszcze jedną, bardzo istotną pod względem marketingowym, korzyść. W zestawieniu z jednolitą powierzchnią stali lub aluminium kolorowa etykietka wyróżnia się, a co za tym idzie przyciąga wzrok potencjalnych klientów.